poniedziałek, 22 czerwca 2020

"Piraci kontra Handlarze" - fanowski dodatek do GWINTA


Witajcie moi mili, nieliczni czytelnicy! Chciałbym Was bardzo gorąco zaprosić do zapoznania się z projektem nad którym pracowałem w wolnych chwilach od ponad półrocza. Jest to fanowski dodatek do GWINTA pod nazwą "Piraci kontra Handlarze", którzy wprowadzają uwielbiane przeze mnie w grach karcianych postacie wszelakich morskich rozbójników. Nie brakuje też znanych z wiedźmińskiego lore postaci, ale oczywiście moja inwencja twórcza musiała zostać poddana niemałemu natężeniu, ze względu na dość ubogie rozwinięcie pirackich postaci w uniwersum. Mimo to udało mi się wykoncypować naprawdę solidny zestaw dość ciekawych karcioch. Nie brakuje też nowych mechanik.

Wszystko, co musicie wiedzieć o dodatku przygotowałem w formie klimatycznego wprowadzenia. Linki do galerii kart znajdziecie poniżej, przekierowują one do Imgura. Każda frakcja ma własną galerię. Polecam czytać adnotacje pod niektórymi kartami, gdyż mogą zawierać opcjonalne erraty/korekty. No i przepraszam, jeśli w opisach wystąpią jakieś literówki!

Oczywiście wszystkie obrazy pochodzą z mojego researchu w Google, więc niektóre mogą być w słabszej jakości. Nie posiadam żadnych praw do wykorzystywanych obrazów.

Niedługo pojawi się też angielska wersja dodatku na Reddit. Zapraszam do lektury! I dajcie znać czy się Wam podobało!


Skellige, Potwory i Syndykat – Piraci

  • Zbójecka Banda – Skellige (lider Morkvarg)
  • Vodyanoi – Potwory (lider Nebula)
  • Poławiacze – Syndykat (lider Gudrun Bjornsdottir)

Nilfgaard, Scoia i KP – Handlarze

  • Havekarzy – Scoia'tael (lider Haren Brogg)
  • Gildia Handlowa – Nilfgaard (lider Berengar Leuvaarden)
  • Cidaris i Kerack - Królestwa Północy (lider Król Ethain), a także piraci załogi Acherontii (Viraxas)
Mechaniki:
  • Anchor (Kotwica) – PL: Status, który uniemożliwia przesunięcie zakotwiczonej jednostki do drugiego rzędu. Za każdym razem, gdy jednostka straci Kotwicę, wzmocnij ją o 2.
  • Kilka kart duofrakcyjnych.
Ekskluzywne dla Piratów:
  • Plunder X (Grabież X) – PL: Aktywuj tę umiejętność, jeśli na twoim cmentarzu znajduje odpowiednia liczba kart.
  • Squall (Szkwał) – PL: Wzmocnij się o 1, gdy zagrywasz kartę Rejzy. Tylko Okręty mogą posiadać Szkwał.
  • Aboard (Abordaż) – PL: Aktywuj tę umiejętność, gdy zagrasz kartę Rejzy. Tylko Piraci mogą posiadać Abordaż.
  • Raid (Rejza) – rozwinięta kategoria kart specjalnych.
  • Ujednolicono kategorię Maga, Okrętu oraz Pirata z opisami.
Ekskluzywne dla Handlarzy:
  • Załoga – zastosowana w Nilfgaardzie i rozwinięta w Królestwach Północy.
  • Działania wojenne i Zaopatrzenie – rozwinięte w Królestwach Północy.
  • Zasadzki – rozwinięte w Scoia'tael.
  • Onrush (Szturm) – PL: Aktywuj tę umiejętność, gdy do przeciwnego zostanie zagrana lub przesunięta jednostka.
Zmiany w istniejących kartach:
  • Naglfar – kategoria Rejzy.
  • Krwawa Miazga – kategoria Rejzy.
  • Krwawy Połów – kategoria Rejzy.
  • Wściekła Szarża – kategoria Rejzy.
  • Zamaszysty Cios – kategoria Rejzy.
  • Duda: Towarzysz i Duda: Mąciciel (tworzone przez Zoltana: Szelmę) – kategoria Rejzy.
Zajawka
Potężna flota wkracza do GWINTA!

Ponad 100 nowych kart! Kilka nowych skórek dowódcy i zupełnie nowy model Dagona..

Fabuła: Na morzach i rzekach przyległych do Kontynentu nastał czas wielkiego konfliktu. Z jednej strony rządni skarbów i krwi Piraci, którzy bez opamiętania rabują i palą porty oraz pobliskie wsie i miasteczka. Trzy różne bandery, jeden cel – zagarniać kosztowności i uprzykrzać życie flotom handlowym.

Z drugiej strony ostoja cywilizacji, która pod maską wysokiej kultury, skrywa równie bestialską twarz bezlitosnych biznesmenów. Nie na rękę im mordercze rejzy ze strony morskich rozbójników, gdyż notują przez nie spore straty. Miarka się przebrała – handlarze zamierzają przejść do ofensywy!

Jedno jest pewne – plaże oraz wody Kontynentu zostaną zbrukane krwią, gdyż to czas wielkiej wojny pomiędzy Piratami a Handlarzami! Mityczni Vodyanoi, przeklęci zbójcy Morkvarga z klanu Dimun oraz zapalczywi Poławiacze, kontra tajemniczy Havekarzy, Nilfgaardzka Gildia Handlowa oraz księstwo Cidaris i Kerack. Kto wygra tę krwawą wojnę o wpływy? 

Teraz zapoznajcie się z możliwościami, jakie zapewni rozgrywce wkroczenie tego morskiego konfliktu na pola bitwy!


Kotwica

Po wyczerpującej rejzie trzeba zawinąć do portu, by odpocząć. Niektórzy wyznają jednak zasadę bycia statycznym, zatrzymując się w jednym miejscu na dłużej. Kotwica to status, który uniemożliwia przesunięcie jednostki do innego rzędu. Gdy go jednak karta jednostki straci swoją Kotwicę, może już swobodnie się poruszać oraz dostaje wzmocnienie!

Nieudolna grafika prezentująca status Kotwicy

Przykład karty:
Brakuje głównej kategorii Maszyna

Więcej kart Rejzy!

Niektóre istniejące już karty dostały kategorię Rejzy. Są także zupełnie nowe, które powinny posłużyć jako świetna broń w rękach rozjuszonych Piratów!

To jednak nie wszystko, ponieważ dwie nowe mechaniki są ściśle powiązane z tą kategorią kart!

Przykład karty:


Grabież

Piraci nie pogardzą żadnym łupem – czy to abordażem na kupiecki statek, czy to nawet splądrowaniem cmentarza! Umiejętność Grabieży aktywuje się, gdy na naszym cmentarzu znajduje się odpowiednia liczba kart.

Przykład karty:

Szkwał

Statki mkną szybciej nie tylko gdy załoga wyciska z siebie siódme poty. Korzystny wiatr w czasie Szkwału napędza Okręty, wzmacniając je o 1 gdy zagramy kartę Rejzy.

Przykład karty:


Abordaż

Piraci uwielbiają rum, błysk monet i okazję do abordażu na wrogi statek. Zdolność Abordażu aktywuje się, gdy zagramy kartę Rejzy.

Przykład karty:


Ulepszenie znanych strategii

Osiągnięcia dużych korporacji handlowych w dziedzinie innowacji są duże, ale istniejące już rozwiązania nie są w żadnym razie przez nich przekreślane. Dlatego w nowym dodatku uświadczycie kilka zupełnie nowych kart ze znanymi już mechanikami, takimi jak Zasadzka, Załoga czy Zaopatrzenie, które zostały wykorzystane jak nigdy dotąd!

Przykład kart:


Szturm

Zwierzyna też ma swoją tajną broń w zanadrzu. Handlarze dysponują odpowiednimi nakładami pieniężnymi, by ubezpieczyć się na wypadek każdego ataku i przejść do kontrofensywy. Szturm aktywuje się, gdy w przeciwnym rzędzie pojawi się wróg. Umiejętność zadziała nawet na przesunięte jednostki lub zagranych przez nas szpiegów! Nie dotyczy ona jednak jednostek stworzonych w rzędzie, czyli np. Sługów.

Przykład karty:


Q&A

Kiedy zadziała umiejętność Grabieży?

To zależy od opisu umiejętności. Jeżeli Grabież jest częścią Rozmieszczenia, to aktywuje się tylko gdy spełnione są jej warunki w chwili zagrania karty. Jeśli zaś nie jest, to aktywuje się w chwili spełnienia warunku Grabieży.

Albumy Imgur










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz